Pää täynnä ajatuksia, PAKKO rikastua

Mistä sitä aloittaisi?

 


Hyvää joulukuun alkua lukijoille!
Minulla on nyt niin paljon asiaa ja niin vähän aikaa etten tiedä mistä aloittaisi..
Olin vastikään 4 viikkoa lomalla, 3 niistä viikoista olin sairaslomalla kun jalkani töissä teloin ja yhden viikon olin isyyslomalla, eli perheeseemme syntyi terve ja onnellinen kolmas lapsi! :)

 4 viikon loman jälkeen menin töihin ja luulisi että työt kiinnostaisi kun sai yhtäkkiä olla noin pitkään pois.. No ei kiinnosta. En tiedä onko se tämä talvi ja kylmyys ja kaikki mutta ei vaan kiinnosta. En ole ikinä älyttömästi tykännyt ammatistani ja olen ihminen joka tykkää tehdä hommia täysillä ja tykkään touhuta kokoajan, joten minulle ei sovi se että katon vieressä kun toinen tekee ja tällä hetkellä työmaa on niin lopussa että 80% ajasta homma on tuota, enkä jaksa, mieluummin olisin kotona. Jos olen paikoillani niin tunnen oloni täysin turhaksi, alan jopa haukkumaan itseä omassa mielessäni ja siinä menee itsetunto ja kaikki kun hyvä mies vaan seistä jopottaa. Olen aina ollut älyttömän ankara itselleni. Aina kun olen jonkun asian aloittanut, olen tehnyt sitä niin kauan että olen siinä todella hyvä, ellen paras, mutta ainakin aina parempi pitää olla kun viereinen kaveri. Olen harrastanu 10v jääkiekkoa ja olin aina paras, ykköskentässä, pistepörssin kärjessä, aina, kaudesta toiseen. Sitten hajotin jalkani ja unelma kaatui 16 vuotiaana.
Sitten rupesin treenaamaan kroppaani ja minähän se kasvoin. Kasvoin niin nopeasti että jälkeenpäin oon kuullut että porukka luulin että käytän horppaa :D
Jos jotain teen, keskityn siihen täysillä ja laitan siihen kaiken likoon. Tällä hetkellä sairauksieni takia en ole voinut treenata 5 kuukauteen ja olen lihonut 5,5kg, joten nyt kun saan taas treenata niin sitähän sitten kans treenataan. Tein itselle kaikki ruokavaliot kuntoon, etsin netistä kaikki tarkat tiedot ja ohjeet miten tulee syödä ettei lihas katoa mutta läski katoaa jne jne. Olen itse itseni PT. Ja kun lihosin tuon 5,5kg, katoin itseä peilistä ja haukuin itseä. Haukun edelleen, niin kauan kunnes olen kunnossa, semmoinen minä olen, itse itseni pahin vastustaja.

Back to work: Olen haaveillut yrittämisestä jo 18 vuotiaasta asti ja 18 vuotiaana jo sanoin kavereilleni heti yhden bisneksen millä tiesin että tulee miljoonia ja rikastuu. Kaverini ei uskonut minua ja nauroivat. Laskin kotona kaikki kulut ja menot, palkat ja muut ja tajusin että sillä rikastuisi, ja tiesin alueen olevan täydellinen sille firmalle, mutta minulla ei ollut rahaa, oli paska palkka, en voinut yrittää. 4 vuotta myöhemmin siihen tuli se firma minkä itse olisin perustanut ja niillä pyyhkii ihan tajuttoman hyvin, tekevät miljoonia.

Muutama vuosi sitten tajusin että halleja kannattais rakentaa ja myydä / vuokrata niitä, niillä tienaisi koska tiesin että ihmiset tarvii varastointi tilaa, harraste tilaa jne, mutta jälleen minulla ei ollut rahaa, enkä minä ole yrittäjä, joten luovuin ajatuksesta. Nykyään joka perhanan paikka on täynnä näitä vuokra halleja ja koppeja, ne rikastui, minä en ja nyt olen myöhässä, se on jo mennyt trendi.

Haluaisin olla itse itseni pomo, saisin ruoskia itseä ja tehdä aina parempaa tulosta, tekisin töitä täysillä enkä luovuttaisi. Rahaa en pelkää enkä pelkää sitä myöskään menettää, hermot varmasti kestäisi. Ei tarvisi mielistellä pomoa ja esittää tomeraa kun saisin olla ihan oma itseni.
Mietin yrittämistä JOKA PÄIVÄ. Mietin jatkuvasti minkä yrityksen perustan, mikä olisi se jackpot.. Monta hyvää ideaa on jo ollut mutta lähes aina se tyssää koska ei ole rahaa!
Minä haluan rikastua ja aion rikastua, olen pienestä asti säästänyt joka pennin ja heti vanhemmatkin huomasi että suhtaudun täysin erilailla rahaan kun kukaan muu sukulainen. Raha ja rahaan suhtautuminen on mielestäni ihmisellä luonteessa ja kyllä sitä jo aika nuorista näkee että ketkä luultavasti isona ovat vähän varakkaampia kun toiset, juuri sen rahaan suhtautumisen vuoksi, toisille se on tärkeä asia elämässä ja toiset siitä ei välitä vaan antaa kaiken palaa.

No mutta se siitä yrittämisestä ja takas sijoituksiin..

Pyörittelen näitä sijoitus asioita päässäni myös päivittäin, en siis sillä että haluaisin ostaa sitä sun tätä, mutta mietin tulevaisuuteen ja mietin mikä olisi järkevin ratkaisu pitkässä juoksussa ja miten minun tulee edetä. Samalla myös haaveilen mitä tekisin jos sitä rahaa nyt yhtäkkiä olisi.
Olen erittäin kiinnostunut asuntosijoittamisesta, en vaan millään pääse siitä asiasta irti. Vaikka asunnot vanhenee ja voi olla remonttihuolia jne jne, niin olisi se mahtavaa jos voisi ostaa vaikka velattomana itselle sijoitus asunnon, koska siitä saisi jatkuvaa kuukausittaista tuottoa.

Jos haaveillaan että saisin nyt 150 000€, niin kyllä minä ostaisin 3 sijoitus asuntoa mieluummin kun laittaisin ne rahastoihin. Rahasto salkullani olen tuottanut n. 6% tulosta ja pian on vuosi täynnä. 150 000€ 6%= 9000€/vuosi. Tottakai tuo raha kasvattaisi sijoitus omaisuuttani ja tuotto olisi aina vain suurempaa, mutta vuokraa saisin 3 asunnosta n. 2000€ - vastikkeet. Veroja en tässä ajatuksessa vähennä koska en vähentänyt rahaston tuotostakaan. Vastike olisi n. 220€/asunto, eli 1340€/kk saisin rahaa. Voisin sijoittaa ne tai säästää ja hommata pian neljännen asunnon ja pian saisin niin paljon vuokratuloja että voisin lähteä helvettiin töistä ja olisin taloudellisesti riippumaton, eli olisin saavuttanut mitä haluan.

Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko esim osinkoja voisi saada parhaista osinkofirmoista vuodessa jos sijoittaisi 150 000€, eli pääseekö lähellekään vuokrakämppien tuottoa?

En vaan saa ajatuksiani pois asuntosijoittamisesta... Suurin syy siihen varmaan on se että haluan tienata elämässä paremmin.. Sori jos teksti on sotkuinen, lapset pomppii vieressä ja olen jo 2 kertaa katkaissut kirjoituksen kesken kun pitänyt hoitaa lastenkin tarpeita :)

HAUSKAA JOULUN ODOTUSTA, LEVÄTKÄÄ JOULUNA! :)

6 kommenttia:

  1. Vähän samoja tuntemuksia täällä..
    Jossain luki, että jotain on pielessä, jos oottaa vaan työstään palkkapäivää.. mutta minäpä ootan sen lisäksi myös vapaapäiviä ja lomaa....
    Mutta toistaseks töissä on vaan käytävä. Onneks on ammatti ja työ. Ja unelmista haaveilu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii-in... Ei sitä oikein tiedä mitä muuta tekisi, ei oikein voi enään uudelleen kouluttautua, velat niskassa, lapset jne.. Joku muutos pitäis tapahtua, joku asia elämässä mikä muuttais sen suunnan, eli ns. onnenpotku :) Mutta, nautitaan sitten vanhempana sijoitus rahoista kun toiset jatkaa siellä töissä ;)

      Poista
  2. Moro! Tsemppiä rikastumiseen, sitähän me kaikki. Huomenna julkaisen pienen vertailun n. 100k€ asunnoissa vs. n. 120 k€ osakkeissa --> mikä on kassavirta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin tekstisi, mielenkiintoista. Saanen kysyä, mistä pankista saat 25v maksuajan? Onko aina sama pankki kyseessä? Tuntuu nykyään olevan ettei tuota 25v saa millään, mikä on mielestäni naurettavaa. Ruotsissa esimerkiksi asuntoja maksetaan suunilleen niin kauan kun haluaa, siellä on päämäärä että eläminen pysyy mukavana. suomessa on idea että maksa laina äkkiä heti pois ja elä sitten vanhana ja sairaana kun et mitään jaksa tehdä ja jälkipolvi jo perintöä odottelee.. Sijoitus asunto kiinnostaa itseä kyllä valtavasti.

      Poista

TERVETULOA BLOGIINI

Ero, rahat meni, luotto tapissa.. Mitä on tapahtunut?

Aika vaan lentää Hei vaan pitkästä aikaa kaikki lukijat. Aikaa on vierähtänyt yhtäkkiä 1,5 vuotta, enkä ole tehnyt yhtään sijoituksia j...